STOR FAMILJ?

Jag såg på "familjen annorlunda" för en stund sen. Det går varje måndag klockan 20:00 på tv4. Jag får sådana starka känslor när jag ser på det pogrammet. Jag skulle okså vilja bo i en sådan stor familj, med massor utav syskon i olika åldrar! Man skulle aldrig ha tråkigt, det finns alltid någon att hitta på nått skoj med.
Jag tror barn som växer upp i en stor familj blir väldigt speciella och bra personer, det får mycket "på köpet" eller hur man ska förklara det. Jag önska jag var ett sånt barn när jag ser på det programmet!

Sedan tänker jag även på om jag skulle vilja skaffa mig en sådan stor familj? Jag tror jag lätt hade klarat det, och tyckt det var roligt men slitigt. Men den stora frågan jag ställer det är; hur har de råd ekonomiskt med så många barn? Blöjor hit och dit, jackor, skor, MAT, osv. Det får jag inte ihop. Men hade jag haft pengarna och den rätta mannen så tror jag fan jag lätt skulle kunnat ha 5 barn i alla fall! Tänk vilken go gemenskap syskonen får.

Nej nog om detta, jag ska inte skaffa barn på ett bra tag! Men tänka det får man ju ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0