DET GÖR ONT I MITT HJÄRTA

Älskade
* Johanna Stomberg,
* Johan Bergström,
* Kajsa Mattsson,
* Mattias Järveleinen,
* Erika Redin,
* Jonathan Prim,
* Daniel Meurk,
* Helen Rydlinger,
* Anton Joelson,
* Jesper Johansson,
* Fanny Kristenson,
* Hamed Jaafar,
* Sara Anvestad,
* Anton Drevik,
* Erica Andersson,
* Richard Hansson,
* Martin Laanemets,
* Sandra Hjelmstierna,
* Eddy Kronberg,
* Malin Svensson
* Tobias Bengtsson.

Jag vill bara tillägna er ett par ord.
Ni har varit min trygghet, det är ni som jag såg fram emot att gå till skolan för att träffa, ni har varit som min andra familj, ni alla tillsammans har fått mig att må bra. Ni förgyllde min dag i skolan, bara genom att finnas i min klass. Vad vi än tog oss ann, var inget tråkigt, för vi gjorde även det tråkiga roligt, för sånna var vi. Alla utflykter vi gjort, alla gånger vi gått på bio tillsammans, alla gympa lektioner och i stort sett ALLT vi gjort tillsammans saknar jag, så det gör ont i min själ! Jag önskar jag kunde spola tillbaka tiden här och nu till när vi t.ex var hemma hos Maria och hade det skoj, eller spola tillbaka till en helt vanlig SO lektion med Maria som lärare, vad som helst, bara vi 22 stycken är tillsammans i ett rum, att det är våra namn på klasslistan som bevisar för alla andra att det är vi 9c. Ni var min vardag.

Johanna:
Jag saknar Johannas sjukt jobbiga skratt i klassrummet, då hon skrattar och inte kan sluta för hon börjar då skratta åt att hon själv skrattar. Jag saknar att ibland skratta med, och jag saknar att till och med sitta där o känna hur irrterad jag blir på henne.

Johan:
Jag saknar Johans osyldiga flin, trots att han alla gånger inte är så oskyldig som det verkar när han kommer försent med mera. Jag saknar att alla ska beklaga sig över att Johan sitter längst kvar på alla prov vi haft. Och jag saknar att se Johan & Sandra sitta brevid varandra på mattelektionerna och ligga sååå mycket längre fram än alla andra.

Kajsa:
Jag saknar att inte ha Kajsa i min klass längre, för nu har jag ingen jag kan ta ut min frustration över när jag är stressad/arg med mera, för tyvärr var nog Kajsa den som fick lida mest för mina sådana dagar. Jag saknar Kajsas skratt och hennes konstiga och (jobbiga) påhitt, typ kommer och kittlar en eller drar upp luvan på en, som gör en såååå arg.

Mattias:
Jag saknar att höra Mattias idiotiska kommentarer på en lektion, jag saknar att störa mig på han när han slår pennan mot bordet hela tiden, jag saknar när han beter sig omoget och man bara vill döda honom, jag saknar det att han alltid kom försent till tyskan och Mari-Ann låtsades som hon var sur på honom till oss, men hon i stort sett aldrig var det på Mattias?

Erika:
Jag saknar Erika, den där lite tystare tjejen som växte så mycket i slutet av 9:an!

Jonathan:
Jag saknar Prims SKÄMT! Hur dåliga dem än nu var, jag skratta i stort sett alltid ändå. Jag saknar Prims typiska kommentarer ifrån honom.

Daniel:
Jag saknar (förlåt nu) men jag saknar att om någon var borta så var det alltid Daniel man tog som alternativ som kunde vara borta, trots att han var i klassrummet, (men man märkte han inte).

Helen:
Jag saknar Helen, som man kunde gå hem till på rasterna och äta macka hos för det var äcklig mat i bamba, jag saknar att inte kunna gå iväg ensam med Helen och bara snacka.

Anton J:
Jag saknar Antons tummen upp för allting, jag saknar hans töntiga skämt, jag saknar när han och jag ofta bråkade/tjaffsade på SO lektionerna om hur mycket man skulle motivera sitt svar eller inte.

Jesper:
Jag saknar att se Jesper komma in i klassrummet ungefär 10 minuter försenad, med hela munnen propp full med godis, och sen höra lite svagt igenom allt godis i munnen "sockertoppen".

Fanny:
Jag saknar att inte ha nån att diskutera om vi ska skippa en lektion och ta en tidigare buss eller inte med. Och båda två var lika nervösa över att gå tidigare, så nästan i varje fall blev det att vi stanna kvar i skolan ändå.

Hamed:
Jag saknar Hameds flin och sitta och snacka med honom på tyskalektionerna. Jag saknar Hameds typ tykna kommentarer emot en, men det var alltid med glimten i ögat, jag saknar att inte se Hamed alltid komma försent till gympan. 

Sara:
Jag saknar att inte vakna till liv i klassrummet utav en näve i bordet och strax därefter "HÅLL KÄFTEN" och inte veta vart jag ska ta vägen utav skratt.

Anton D:
Jag saknar att se Anton stå framme och redovisa vid tavlan, och verkligen se på honom hur oförberedd han är, och hur mycket han hittar på när han står där framme. Jag saknar känslan jag har då när jag inte vet vart jag ska göra av allt skratt som bubblar inom mig.

Erica:
Jag saknar att inte höra ifrån läraren när den läser upp klasslistan: ERICA?
- A.
Och sedan höra Prims kommentar om att det passar så bra för hennes efternamn börjar på A.

Richard:
Saknar att  inte få åka med Richard till skolan varje dag, och att han alltid ställde upp på i stort sett allt man bad om.

Martin:
Jag saknar Martins eviga tjöt om sport, Martins "ljud" han gjorde när han var nöjd med sig själv, eller hade svarat rätt på något. Han gjorde nått med munnen, kan ej förklara det här, men jag vet exakt hur det låter.

Sandra:
Jag saknar att inte på rasterna få åka hem till Sandra med moppen, dricka kaffe och äta pizza eller hamburgare och bara mysa i hennes soffa tills det är dags att åka till skolan igen. Saknar Sandras höga ton när hon pratar.

Eddy:
Jag saknar Eddys eviga tykna kommentarer emot än (men alltid på skoj i detta fall också).

Malin:
Jag saknar att inte ha en Malin Svensson i min klass, som tog på sig ansvaret inför allt, som man alltid kunde fråga om man behövde hjälp, jag saknar Malins speciella sätt att nysa.

Tobias:
Det enda jag har att säga på Bengan är, jag saknar Bengans "dididi".

Givetvis finns det så mycker mer att skriva om varje person, hur mycket jag saknar. Jag tog och skrev det som först ploppa upp i mitt huvud.


Jag vill att ni ska veta, ni kommer alltid, då menar jag alltid finnas i mitt hjärta!
Jag saknar er så det gör ont!

Kommentarer
Postat av: Johanna Stomberg

Tack att de typ bara var negativt med mitt skaratt. Det är faktiskt endel som tycker om mitt skratt i min nya klass, thihi!

2008-09-10 @ 21:31:17
URL: http://johannastomberg.blogg.se/
Postat av: Malin Linnér

jag sa inte att de va negativt, jag sa ju att jag tyckte om att skratta med ibland? :)

2008-09-10 @ 22:23:17
URL: http://malinlinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0