EN DEL AV MITT HJÄRTA

Godkväll! Idag började jag i skolan vid 8, och fick sluta vid 15:10, usch! Jag och Josefine tog våra saker och sprang från skolan till Korsvägen, för vi trodde vi skulle hinna med Tahult bussen, men den hade precis gått, så där stod vi, helt svettiga och andfådda och tittade på tavlan och insåg att nästa buss gick om 30 min! Vi bestämde oss för att åka till Mönlycke och ta 611 där ifrån, för att ha något att göra.
Väl i Mönlycke träffade jag på Johanna, Anton J och Jesper, alltid kul att träffa folk från 9c, människorna som var som min familj i 4 år. Känns extremt sorligt när jag skriver så .. (Jag såg även Helen & Jesper, men träffade aldrig dem).
I Landvetter kom Anton på bussen, då blev jag glad, så satt med honom tills det var dags för mig att hoppa av vid min busshållplats. Och nu har jag precis ätit mig mätt på tacos, jätte gott!
Och nu sitter jag med en sån härlig förväntan i magen, som man bara får vid väldigt speciella tillfällen, så fort jag tänker mig in i att jag snart får hund, lyser hela jag upp, jag känner att detta kommer bli väldigt bra. Åhh, jag längtar!
Nu vill jag basta, men får se om mamma är pigg på det. Annars kryper jag gärna ner i en fåtölj med täcke o kudde och glor på en film. Senare ska Anton komma, det har han i alla fall sagt, hoppas på det, tycker inte om att sova utan honom, det känns tomt.

Allt för tillfället! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0