I'm Not A Girl, Not Yet A Woman

Instängd i en låda känns det som att jag är.
När jag står där på botten och tittar uppåt ser jag en liten strimma av ljus strömma in ifrån ett hål. Jag vet att om jag kämpar och försöker komma ut ur det där hålet så blir allt mycket bättre. Men ändå så står jag helt utan ork och kraft kvar på lådans botten och bara stirrar uppåt mot det där ljuset.

Jag är för svag, för svag för att kämpa mig upp och försöka göra allt bättre.
Så jag står hellre ensam där på botten och stirrar uppåt och hoppas att jag kommer till det där ljuset om jag bara stirrar tillräckligt nog.
Men det är fel, inget mirakel kommer att hända, det vet jag.
Ända utvägen är att kämpa.
Men snälla, ge mig kraft till det då?


cv, <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0