Forever and ever

Den gången då det åska så hemskt när vi hade badat i björkesjön, vi var väl omkring 4 år du & jag.
Våra mammor fick springa hem med vagnarna, hundarna och alla ungar.
Jag var så liten då, men det är endå ett av mina starkaste barndomsminnen.
När min eller din mamma frågar grannen om vi får ta hans väg upp i stället, för det hade vart så jobbigt att ta myrbacken, jag glömmer det aldrig.

Den gången jag skulle sova över hos Daniel och Linda, jag var ca: 8 år då, och Daniel hela tiden "vi ska bara gå till Roland, och efter det så kommer värsta överraskningen för dig, Malin"
Jag gick hela tiden och tänkte på vad det kunde vara. Så gick vi iaf hem från Roland, så går vi mot ängen så ser jag någon stå där. Jag fattar direkt att det är du, så jag springer och möter och kramar om dig.
Då var överraskningen att du med skulle få sova hos Daniel och Linda. Så jävla kul hade vi!
Jag, du & Mattias bada bubbelbad och vi skvätte ner precis hela Daniel & Lindas badrum. Fanns inte en torr fläck någonstans, allt var verkligen nerblött. Så minns jag att det var en spindel där inne så ropa vi på Linda, och hon hatar spindlar så fick hon typ panik så hon spola ner den. HAHAHA

Den gången hemma hos min mormor, när du blev "kidnappad" utav Johnny och dem tvillingarna och fasstknuten i ett träd nere vid bäcken, det minns jag så jävla väl. Haha ^^

Den gången då jag & du, samla ihop allt kraffs vi hade och gick runt här uppe bland mina grannar och frågade om dem ville köpa något för det skulle gå till en klassresa vi skulle ha.
Haha, vissa köpte och gick på det. (vi gick liksom i förskolan & lura i alla att vi skulle på klassresa, HAHA)
Sedan kom min pappa åkande med bilen och han skämdes som fan över oss, och han var ej glad.
Haha, det kommer jag aldrig glömma!

Den gången vi sov över i jaktstugan, det var: jag, du, Mattias, Amanda, Tim, Evelina, Thomas, Linda & Daniel.
Vi badade och hoppade från "trampolinen", och du och jag var i tills våra läppar blev blå.
Jag minns att Thomas badade med mjukisbyxor på sig. Och vi mobba sönder honom för det. HAHA!
På kvällen så kom Morgan dit med, och vi körde pantjage hela natten, vi ramla över stubbar, sprang rätt in i träd och så roligt som jag hade den dagen/natten kommer jag nog aldrig mer få, och hela tiden så lyssna vi på "här kommer alla känslorna på en och samma gång" för den var precis nygjord då. Jag minns det som det var igår!

Den gången vi åkte ut med Daniels båt och efter många om och men så skulle vi stanna på en ö och grilla korv. Grejen var den bara att när vi precis ska hoppa i land på ön, så tappar Daniel tändaren i vattnet, och herregud vilket liv det blev. HAHA, det sluta med att vi fick äta roa korvar med bröd, men det gick ju bra det med, eller hur? ;D

Den gången när Daniel & Linda precis hade köpt sin husbil. Då gick vi i 6:an, och vi skulle prov sova i den första helgen. Jag somna rätt tidigt där uppe i alkoven, och du gjorde allt för att försöka väcka mig.
Jag missa rätt mycket tack vare att jag somna, men vafan.
Haha, du fick klättra över mig när du skulle lägga dig sen, och det spö regna ute den natten. Skit mysigt!

Det finns tusen andra minnen också, men just dem här jag skrev ner nu, är speciella på sitt sätt.

Rebecca i 16 år har vi snart hängt ihop, jag lämnar och jag sviker dig aldrig barndomskompis.
Älskar dig Rebecca Maria Axelsson <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0