Prao med Kajsa

Min dag börjar med att jag går upp 06:25. Gör mig iordning och tar cykeln ner till bussen (2km) vid ca: 07.00. Då är det kolsvart ute. Hoppar på 611 vid 07:14 och är i landvetter centrum vid 07:30, då hoppar Kajsa på.
Vi tar bussen till Mönlycke och missar 603 bussen som ALLTID åker exakt när vi kör in där på terminalen. Så då blir det att jag & Kajsa får sitta där inne på terminalen i 30 minuter och vänta på nästa 603 buss som går.
08:15 kommer 603 bussen och 08:20 hoppar vi av utanför vår prao.
När vi kommer dit så får vi byta om till våra andra kläder och sedan får vi börja tömma alla kattlådor. (är typ 10-11 st som ska tömmas, och jag kan meddela att det luktar förjävligt) när vi tömt dem och satt in dem på rätt plats igen, ska vi få ut alla katter så dem är ute när vi ska dammsuga. (haha, innan jag och Kajsa kom på hur vi lättast skulle få ut alla innan någon annan han springa in igen, men nu har vi värsta tekniken)
När alla katter är ute så tar man ut matskålarna och vattnet och sedan tar man undan mattorna och samlar ihop leksakerna och lägger det på ett ställe. Sen så börjar man dammsuga golvet, och efter det så ska man dammsuga alla klösbrädor och alla "möbler". Efter det så ska man moppa golvet. Och efter det så lägger man tillbaka mattan och ställer in ny färsk mat och vatten, sedan ska man lägga lite leksaker här och där. Och sedan kan katterna få komma in igen.
Det kanske inte låter så jobbigt. Men det är jävligt jobbigt när det är 8 sånna "rum" man ska göra kan jag meddela. Varav 2 rum är SKIT stora. Det är typ det min och Kajsas dag på praon går ut på.
Vi är klara runt 11:00 med städarbetet, sedan får vi en massa andra jävla uppgifter att göra. "hämta det, tog du med det, såhär ska du göra, tvätta rent dem kattlådorna osv".
Sedan är det lunch och efter lunchen så typ kelar vi med katterna i typ 3 timmar! När klockan slår 14:45 går jag & Kajsa och tar på oss våra vanliga kläder och går vid cirka 14:55. Bussen kommer 15:12 så vi går till den andra busshållplatsen för att ha något att göra. Sedan så när bussen kommer så hoppar vi på den och när vi börjar se terminalen, så åker 611 ut därifrån. Så vi missar den alltid på pricken. Då är klockan 15:15.
Vi går till konsum och handlar något och tittar till Helen. Sedan går vi till terminalen igen och väntar där i cirka 15 minuter tills nästa 611 kommer. 15:45 lämnar vi terminalen med buss 611, och 16:00 är vi i landvetter centrum och där säger jag hejdå till Kajsa.
Jag hoppar av vid min busshållplats cirka 16:11 och sedan tar jag min cykel och cyklar hem. Är hemma vid 16:30, och även då är det KOLSVART ute.

Nå va säger ni? Vill ni byta med mig? :)

Kommentarer
Postat av: Helen

PRAO ÄR
WASTE, orka slavarbete

2007-11-20 @ 22:11:18
URL: http://heln.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag älskar min Prao, tralalala :D

2007-11-21 @ 18:21:10
URL: http://johannastomberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0