Grunden till svartsjuka är rädslan att förlora den man älskar

Ensam, i denna stora stora världen.
Inget kan bli som man vill.
Allt känns bara förjävligt.


Känns som att jag är vilse i en stor skog, med massor av träd.
Och dem valen jag gör när jag väljer hur jag ska gå igenom skogen påverkar mitt liv.
Går jag åt det hållet så blir det så, och går jag åt det hållet så blir allt så.
Ett av hållen man väljer är "rätt" väg, och man har 50% chans att välja rätt.
Men man vet aldirg vilken väg som är rätt förräns man valt en väg och börjat "gå", och väljer man fel väg, så är det redan försent för att backa och välja den andra "rätta" vägen istället.
Men jag har tatt fel väg så många gånger nu, så jag har börjat tappa tron på mig själv att ens välja rätt väg.
Jag får ångest när jag står där och ska välja väg, jag tänker fram och tillbaka vilken som nu kan vara rätt väg, men ändå så nästan alltid så väljer jag fel.

image44

cv, <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0