KAN INTE TÄNKA PÅ NÅGOT ANNAT

Fått hem min nya mobil nu iaf, eller ja fick de i onsdags. Jag älskar den.

Vill få skriva av mig lite idag. Ni behöver ej läsa om ni ej vill. Detta är min blogg och jag skriver vad jag vill i den för att få ur mina tankar.

På söndag är de farsdag, den värsta dagen på hela året med andra ord. Två veckor om inte tre veckor innan självaste dagen i ära så börjar reklamerna angående att man måste köpa något till sin PAPPA PAPPA PAPPA PAPPA.. ordet pappa är precis överallt, på affischer, i tidningen, på radion, på tv:n, på reklambroschyrer. Och ni kan inte ana hur jobbigt det är för en som inte har en pappa!!!
Att hela tiden vart man än går påminnas om att man just inte har - en pappa.
Under dessa 2-3 veckorna i rent ut sagt tortyr så är man nära till gråten överallt, man får svälja sin klump i halsen hela tiden, och tro mig, jag är jävligt duktig på detta. Jävligt duktig på att "spela" glad utåt, inte visa några tecken på svaghet inför andra. Det har jag lärt mig under dessa (snart) 10 åren.
I skolan, på bussen, på stan, i affären, klumpen är där hela tiden. Ordet pappa får mig att bara vilja springa in på en toa och gråta, men de kan man ju inte göra ute bland folk? Då skulle man blivit dumförklarad. Därav mitt fejk smile. Jag påstår givetvis inte att jag ALLTID går runt och låtsas vara glad, när jag egentligen inte är de. För visst, vissa dagar är man glad, på riktigt. Men under dessa veckorna är de ren tortyr att överhuvudtaget ens leva.

Jag älskar dig pappa något så fruktansvärt mycket och minnerna jag har tillsammans med dig kommer jag alltid ha med mig. Jag hoppas du är stolt över mig, där uppe i himlen. Jag försöker verkligen, varje dag att klara mig igenom dagen.
Jag är stolt över att just du är min pappa, och jag längtar tills den dagen då vi får ses igen i himlen.
Jag älskar dig, din dotter.






Kommentarer
Postat av: Cathrine Lindgren

Jag ryser när jag läser detta! Du är stark <3 I miss you <3

2009-11-10 @ 11:01:28
URL: http://cathrinelindgren.blogg.se/
Postat av: kajsa

sv: haha ;D

2009-11-10 @ 18:13:20
URL: http://klm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0